Za tri roky pribudlo 27 nákupných centier

22. 8. 2012

Až štvrtina Slovákov navštívi nákupné centrum aspoň raz do mesiaca, pričom priemerná suma, ktorú minieme pri bežnej návšteve, je 52 eur. Ako ďalej vyplýva z prieskumu agentúry GfK, na Slovensku je momentálne 79 nákupných centier, v ktorých si svoje predajne prenajíma takmer 4 tis. nájomníkov. V porovnaní s rokom 2009 je to nárast o 27 centier. Najviac, až 49 nákupných centier, je už dlhodobo na západe krajiny. Za posledné dva roky tu pribudlo až 14 centier, z toho tri v Bratislave. V hlavnom meste tak v súčasnosti stojí 17 centier, čo je najväčšia koncentrácia nákupných centier v jednom meste na Slovensku.

Najmenej nových formátov nákupných centier je na strednom Slovensku, kde ich nájdeme 14. „Za posledné tri roky tam pribudlo šesť nových centier, pričom o tento nárast sa zaslúžila najmä sieť Stop Shoppov, ktoré sa postavili v štyroch okresných mestách. Na východnom Slovensku je momentálne 16 nákupných centier, pričom za posledné tri roky sa možnosti východniarov pre nákupy pod jednou strechou rozšírili o sedem nových centier,“ uviedla Anna Buzinkay zo spoločnosti GfK Slovakia.

Až 36 % obchodov v rámci nákupných centier tvoria predajne oblečenia, obuvi a športového tovaru. Ako ďalej vyplýva z výsledkov prieskumu, na Slovensku je iba 11 nákupných centier, v ktorých sa nachádzajú všetky monitorované kategórie prevádzok. „Vzhľadom na rozdielny charakter a veľkosť nákupných centier prevádzkovatelia centier volia rôzny nájomný mix, kde zastúpenie niektorých kategórií chýba. Napríklad prevádzkovatelia zábavy sa nenachádzajú až v 30 nákupných centrách, rovnako skupina služieb nie je zastúpená v každom treťom centre. Takmer tretina sledovaných centier tiež neponúka žiadnu formu občerstvenia,“ skonštatovala Buzinkay.