Pre veľké nákupné centrá už nie je na trhu miesto

8. 10. 2012

Nákupné centrá s rozlohou nad 50 tis. metrov štvorcových už nemajú v najbližšej budúcnosti na Slovensku miesto pre prílišnú nasýtenosť trhu. Vyhlásil to Matúš Choma, leasingový manažér spoločnosti CBRE na podujatí „Perspektívy nákupných centier na Slovensku“, ktoré organizovalo Stavebné fórum. Menšie centrá predstavujú podľa neho aj nižšie riziko investície a menší priestor na chyby. Konkrétne môže ísť buď o zlý pôdorys alebo aj nevhodne zvolený pomer medzi počtom malých a veľkých jednotiek v objekte. Malé nákupné centrá si rovnako vyžadujú aj menšie množstvo potrebného kapitálu.

Menšie obchodné centrá však majú podľa Chomu aj svoje nevýhody: „Pritiahnu menší počet zákazníkov a navyše niektorí nájomcovia si vyberajú aj podľa veľkosti obchodného centra. Veľké módne značky nepôjdu do obchodných centier menších ako 10 tis. metrov štvorcových,“ myslí si Choma. Malé predajne majú však rovnako veľký potenciál uspieť ako v malých, tak aj vo veľkých mestách. Ako dôležitý prvok vníma Choma lokalitu mesta, v ktorej sa centrum nachádza. Podstatnú úlohu tiež zohráva aj jeho prostredie a počet ľudí, ktorý sa v jeho okolí nachádza. „Budúcnosť majú tiež prestavby bývalých obchodných centier na socialistických sídliskách,“ uzavrel Choma.