Doprastav už požiadal o nápravu v tendri na tunel Višňové

4. 12. 2012

Skoro rok trvajúci tender na projektovanie a výstavbu takmer 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala sa predlžuje. Združenie D1 Višňové DMM, členmi ktorého sú spoločnosti Doprastav, a.s., Metrostav, a.s. a Marti Contractors Ltd., už podalo žiadosť o nápravu rozhodnutia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s., ktorá je zameraná proti vyhodnoteniu ponúk v spomínanej verejnej súťaži. „Až do termínu ukončenia vyhodnocovania sa k súťaži nebudeme viac vyjadrovať,“ informoval agentúru SITA generálny riaditeľ Doprastavu Juraj Androvič.

V súťaži na naprojektovanie a výstavbu takmer 13,5-kilometrovej diaľnice pri Žiline predložilo združenie s Doprastavom druhú najlacnejšiu ponuku, a to 382,83 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to 42,7 % z predpokladanej ceny zákazky 896,53 mil. eur. Súčasťou diaľnice bude najdlhší domáci cestný tunel Višňové v dĺžke 7,5 kilometra. NDS v novembri už predbežne prijala najlacnejšiu ponuku združenia stavebných firiem Skanska SK a.s. a Strabag s.r.o. vo výške 338,29 mil. eur, čo je 37,7 % zo štátom odhadovaných nákladov na realizáciu projektu. Účastníci tendra môžu vzniesť najprv výhrady voči vyhodnoteniu ponúk a ak s nimi u obstarávateľa neuspejú, budú môcť predložiť námietky na Úrade pre verejné obstarávanie.

„Dostali sme akceptačný list a momentálne sme stále v súťaži, takže vôbec to nemôžem komentovať. Čakáme, ako sa vyhodnotenie uzavrie,“ uviedla generálna riaditeľka Skanska SK Magdaléna Dobišová. V prípade diaľnice s tunelom Višňové absolútne garantovala ponúknutú cenu. Podľa nej cena zahŕňa kvalitné zhotovenie tohto diela v bezpečnom a reálnom režime. „Sme firma, ktorá je schopná postaviť veľké infraštruktúrne projekty,“ povedala Dobišová.