Rozšírenia existujúcich nákupných centier v Európe podporia výstavbu v roku 2017- 2018

  • 2. 5. 2017

[caption id="attachment_6030" align="alignright" width="300"]

Investície do nákupných centier v regióne CEE klesli medziročne o viac ako 30% na 3,8 miliardy Eur v roku 2016 pri ich rovnomernom rozdelení v prvej a druhej polovici roku. Poľsko bolo v druhej polovici roku 2016 v regióne dominantným hráčom s podielom viac ako 46% na celkovom objeme investícií. Naopak, Rusko zaznamenalo len šesť investícií v hodnote 134 miliónov Eur v druhej polovici roku, kým v Turecku sa v tomto období neuskutočnila žiadna investícia do výstavby nákupných centier.

Autorka správy Silvia Jodlowski, výskumná analytička v EMEA tíme Cushman & Wakefield uvádza: „V celej Európe sa v budúcnosti očakávajú aktivity spojené s výstavbou, ktoré sa budú zameriavať na lokality s rovnováhou pokiaľ ide o nízku hustotu nákupných centier, vysokú mieru výdavkov zákazníkov, nízkorizikové prostredie a miesta, na ktorých existujúci kapacity, ktoré potrebujú modernizáciu alebo prestavbu.

„V regióne CEE viedla silná developerská činnosť v posledných 10 rokoch k výraznému rastu hustoty nákupných centier v mnohých hlavných mestách jednotlivých krajín. Praha, Bukurešť a Budapešť sú výnimky, keďže hustota nákupných centier je pod priemerom miest v regióne CEE. Developeri sa však stále viac zameriavajú na príležitosti rýchleho rastu druhostupňových miest ako Krakov a Vroclav v Poľsku. Najväčšie turecké mestá ako Ankara a Istanbul by mali potenciál budúcich miest so živou výstavbou, ale stále tu zostávajú ekonomické a politické riziká.“