Projekt III Veže – nový pohľad na Bratislavu a bývanie v meste

  • 19. 4. 2009

Jedným z príkladov potvrdzujúcich, že aj v krízových časoch sa dá byť úspešný, je stavbársky monument na Bajkalskej ulici, neprehliadnuteľný z akéhokoľvek bodu v metropole Slovenska. Či sa pohľad naň rozvinie z hradného kopca, kaviarne UFO na Novom moste, Koliby alebo z uličného parteru, zovšadiaľ na seba výrazne upozorní. Projekt III Veže developerov Cresco Group (CG) a Quinlan Private Golub (QPG) popri svojej nevšednej veľkosti a výške púta pozornosť na bratislavské pomery atraktívnym až netradičným architektonickým dizajnom, jednotným elipsovitým pôdorysom a zaoblenými líniami všetkých troch výškových budov, modernosťou použitých konštrukčných i obkladových materiálov a napriek nadmernému objemu hmoty harmonickým urbanistickým začlenením do jestvujúcej okolitej zástavby.

Developerská dvojica (ktorá má na svojom konte aj prípravu South City a administratívneho komplexu Emporia Towers v Petržalke) minulý piatok oznámila: dve z troch veží rezidenčného komplexu sú skolaudované. Nový domov tak otvára brány prvým 400 obyvateľom. Najnovšia tlačová správa zároveň rozptýlila fámy o zakonzervovaní tretej veže – práce na nej pokračujú podľa harmonogramu a v lete by malo byť skolaudovaných aj posledných 211 bytov. Výhodou III Veží je, že prišli na trh v čase, keď moderné bývanie v európskej kvalite nebolo u nás ešte samozrejmosťou. „Svojím rozsahom, exkluzivitou, ako aj širokým polyfunkčným zámerom vyplnil medzeru na trhu s nadštandardným bývaním s pestrou paletou sprievodných služieb,“ uvádzajú developeri CG a QPG.

Bonusom nielen výhľad

Nová dominanta Bratislavy je po troch rokoch intenzívneho stavebného ruchu realitou. Dielo, ktoré sa zrodilo v ateliéri Ing. arch. Petra Moravčíka a v spolupráci s chicagským ateliérom Solomon Cordwell Buenz Design, spĺňa modernou architektúrou, ako aj službami v obchodnej pasáži parametre kvalitného bývania v dynamickom prostredí veľkomesta.

Záujem o byty v III Vežiach a aktuálny stav predanosti by developerskému tandemu CG a QPG mohli iní iba závidieť. „Z celkového počtu 633 bytov na 24 nadzemných podlažiach je predaných už vyše 523. O mimoriadnom záujme možno hovoriť aj v prípade obchodných priestorov v komplexe. Prenajatých máme už 90 percent z nich,“ netají sa úspechom projektu marketingová riaditeľka CG Petra Veselá. Podľa aktuálnej informácie výkonnej riaditeľky agentúry Key2B Jany Klúčikovej, tvoria tri štvrtiny klientov Slováci, zvyšných 25 percent je zo zahraničia.

Foto a vizualizácie – Cresco Group / Key2B