Pojem „štartovacie bývanie“ sa dostáva čoraz viac do kurzu

  • 8. 7. 2010

[caption id="attachment_8185" align="alignright" width="300"] Pokiaľ ide o členenie dopytu podľa výšky investície (graf 3), klienti GN preferujú bývanie od 80 000 do 150 000 eur – v závislosti od svojich finančných možností. Takmer polovica návštevníkov je pripravená investovať do nehnuteľnosti viac ako 100 000 eur. Štvrtina je odhodlaná zaplatiť viac ako 150 000 eur a 10 percent dokonca viac ako 250 000 eur. Podľa Borisa Škodu sú si ľudia vedomí skutočnosti, že v súčasnosti je dostupná naozaj široká ponuka nehnuteľností, a preto si čas na dobré premyslenie svojej investície zväčša doprajú.

„Dnes sa zriedka stretnete s mladým človekom alebo párom, ktorý má financovanie bývania vyriešené. Samozrejme, mnohí sa obracajú na banky s cieľom získať hypotéku a využiť niektoré zo zvýhodnení pre mladých. Žiaľ, trh je v tejto oblasti neprehľadný a zákazník potrebuje veľmi veľa času na to, aby sa zorientoval v produktoch bánk,“ konštatuje Boris Škoda, no zároveň pripomína: „Na druhej strane je dobré porovnať si viacero produktov od viacerých bánk a vybrať si taký, ktorý bude tým najlepším riešením pre konkrétny prípad. Preto odporúčame obrátiť sa na overeného poradcu, alebo zájsť na miesto, kde sa človeku naskytuje široká a prehľadná ponuka.“

Tak či tak je nesporné, že štartovacie bývanie, v ktorom je už imanentne zakódovaná jeho dočasnosť, sa najnovšie stáva lákavým mottom nielen pre formujúci sa front na strane dopytu, ale rovnako pre tvorcov ponuky, ktorí si už nemôžu dovoliť zotrvávať na strnulých marketingových dogmách známych z predkrízového obdobia.

Grafy a zdroj – Kharisma
Ilustračné foto – autor