Klient už začína rozlišovať, čo je dobré na papieri a čo v realite

  • 18. 11. 2010

[caption id="attachment_7944" align="alignright" width="254"] „Dnes sa snažíme riešiť s našimi klientmi ich problémy súvisiace s dopredajom bytov, ktoré tu zostali ako nepredané. Nás tiež trápi, že tento trh je dole. Na nové projekty sa pozeráme selektívne: teda kto za nimi stojí,“ zdôraznila ďalšia diskutujúca Greta Slaninková z UniCredit Bank a dodala, že kvalitné rezidenčné projekty, na výstavbu ktorých banky peniaze majú, dnes chýbajú. Poskytnutie úveru developerovi tu však podmieňujú vyšším podielom jeho vlastných zdrojov.

„Môžem tiež potvrdiť trend zlepšovania nálady na trhu, ktorého banky sú len jednou súčasťou. Projekty však nenavrhujeme, nestaviame ani nepredávame. Myslím si, že ich množstvo ani teraz nekopíruje trh, ale aspoň trochu sa to posunulo. Treba viac počúvať koncovú klientelu a rešpektovať jej kúpnu silu,“ povedal Andrej Lehocký (ČSOB). Projekty, ktoré momentálne podľa neho idú, sú tie, ktoré majú rozumnú výmeru a cenu. Za fiaskom viacerých stojí fakt, že nereflektovali potreby trhu. Ako na záver Lehocký podčiarkol, na trhu musia vládnuť developeri, ktorí majú vlastnú silu, vlastnú ekvitu.